UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem

Zmień kontrastZmień wielkość czcionki

Tradycyjna szkoła z licznymi klasami i dzwonkiem wyznaczającym rytm szkolnego życia to sztywny gorset, w którym niektórym uczniom trudno się odnaleźć. Nie ma jednego modelu edukacji odpowiedniego dla wszystkich dzieci. Każdy uczeń ma bowiem specjalne potrzeby edukacyjne, każdy jest indywidualnością i dlatego potrzebuje indywidualnego podejścia.

Zależy nam, żeby uczniowie zyskali wiedzę – bazę, która pozwoli im na dalszy rozwój, zgodnie z ideą uczenia się przez całe życie.

Kiedy poznają własne możliwości, nauczą się je rozwijać i optymalnie wykorzystywać, w naturalny sposób odnajdą swoje miejsce w życiu.

Co nas wyróżnia? 

  • indywidualne podejście do każdego ucznia
  • miejsce sprzyjające efektywnemu uczeniu się
  • innowacyjne metody pracy rozwijające potencjał dziecka

Tak organizujemy naukę i jej warunki, by każdy uczeń mógł maksymalnie wykorzystać swój potencjał, by robił maksymalne postępy na miarę swoich możliwości i w swoim tempie, według indywidualnego programu.

Mamy chęć i gotowość towarzyszenia dziecku w jego edukacji. Nie narzucamy reguł, nie każemy iść jedynie słuszną drogą, przeciwnie – zachęcamy do eksperymentów, podsuwamy narzędzia, otwieramy możliwości… Celem jest przecież zyskanie wiedzy i umiejętności przy zachowaniu własnej indywidualności i autonomii.

Dzisiejszy świat jest inny, niż był, kiedy my chodziliśmy do szkoły. Od tamtego czasu pojawiły się nowe zawody, nowe technologie, nowe potrzeby i nowe sposoby na życie. Dlaczego więc nasze dzieci muszą być nauczane tak samo, jak nauczano nas?

Jeszcze w przedszkolu dzieci mają ogromną potrzebę poznania. Pytają, chcą próbować, doświadczać. Z czasem te potrzeby gdzieś znikają, gubią się w konieczności „odrabiania zadań” i „przerabiania lektur”.

Chcemy utrzymać w dzieciach ten naturalny pęd do wiedzy, chcemy, by nie były nauczane, ale by same się uczyły – dla własnej przyjemności, dla własnego rozwoju, z własnej potrzeby i z własnej woli…

Jesteśmy nauczycielami. Możemy im w tym pomóc.